Petua Penjagaan Kulit Anti Penuaan, Faedah Anti Penuaan Kulit

Kulit adalah organ terbesar, jadi umurnya berubah terutamanya. Lama kelamaan, sumber dalamannya menjadi letih dan keperluannya berubah. Walau bagaimanapun, ini tidak bermakna anda tidak boleh kelihatan muda dan semula jadi pada usia apa pun. Ia mungkin dan perlu. Kami menunjukkan kepada anda bagaimana untuk mencapai matlamat ini.

Petua penjagaan untuk penuaan kulit

Anda mesti tahu kata-kata Coco Chanel: "Seorang wanita berusia 20 tahun mempunyai wajah yang diberikan oleh alam semula jadi kepadanya. Seorang berusia 30 tahun melakukannya sendiri, dan seorang yang berumur 40 tahun layak mendapatkannya. "Malangnya, pembuat trend tidak hidup untuk melihat wanita di seluruh dunia berumur cantik dalam lingkungan 50-an, 60-an dan 70-an.

Banyak faktor mempengaruhi keadaan kulit: dalaman (metabolisme lambat, genetik, pelbagai penyakit) dan luaran (sinar UV, radikal bebas, tabiat buruk, kurang tidur dan rehat).

Fokus pada badan dan mula memusnahkan keindahan alam semula jadi. Disfungsi mitokondria berlaku, kulit kehilangan keanjalan, menjadi lebih nipis dan rapuh, pengeluaran protein penting dan asid amino berkurangan, sel menjadi kurang aktif. Dengan peningkatan usia, pengaruh faktor-faktor ini meningkat, semakin tua, semakin berhati-hati kulit wajah dijaga.

Umur kulit diambil kira dari 35 tahun. Jika anda tidak mahu kelihatan lebih tua daripada nombor plat dalam pasport anda, perhatikan keadaan epidermis anda. Untuk ini adalah penting:

  • Lawati pakar kecantikan dan jangan lupa dapatkan dandanan salon.
  • Lindungi kulit anda daripada sinaran UV setiap hari.Bukan sahaja pada musim panas, tetapi pada bila-bila masa sepanjang tahun. Telah terbukti secara saintifik bahawa cahaya matahari adalah punca utama penuaan pramatang. Mereka merosakkan permukaan kulit, menjadikannya kasar dan tidak anjal, yang membawa kepada kedutan, bintang dan pigmentasi. Oleh itu, penggunaan pelindung matahari pada kulit harus menjadi tabiat harian.
  • Buang tabiat buruk.Terutamanya merokok. Asap tembakau bukan sahaja kaya dengan mutagen dan karsinogen, tetapi juga merosakkan kolagen dan elastin dan menyebabkan kedutan.
  • menormalkan tidur.Jika kita membuang tidur setiap 8 jam, pengelupasan lapisan atas kulit dimusnahkan, proses penjanaan semula dihentikan, dan sintesis bahan yang diperlukan dihentikan.
  • makan dengan baikSentuhan dengan kulit dari dalam sentiasa memberikan hasil yang lebih berkesan. Jadi jangan lupa untuk memasukkan ikan, makanan laut, daging tanpa lemak, kacang, buah-buahan, sayur-sayuran dan sayur-sayuran dalam diet anda.
  • Perhatikan tabiat minum anda.Air adalah cara utama penghidratan, detoksifikasi dan mengekalkan keanjalan kulit.
  • Dapatkan pemeriksaan tahunan.Kedutan dan bintik-bintik penuaan disebabkan terutamanya oleh masalah endokrin, penghadaman dan hormon.
  • Jangan timbulkan jerawat.Orang dewasa juga boleh mengembangkan jerawat untuk pelbagai sebab. Tindakan mekanikal jerawat boleh menyebabkan trauma kulit, diikuti oleh parut dan bintik-bintik penuaan.
  • Bergerak sebanyak mungkin.Latihan fizikal meningkatkan penampilan keseluruhan. Untuk memastikan kulit sentiasa muda, ia melakukan banyak fungsi penting: ia mempercepatkan metabolisme, meningkatkan peredaran mikro darah, mengisi sel dengan oksigen dan membuang toksin melalui peluh.

Langkah Penjagaan Kulit

Penjagaan kulit antipenuaan tidaklah sesulit yang anda fikirkan. Walau bagaimanapun, sumbernya mestilah paling berkesan dalam menyelesaikan kedua-dua masalah bekalan air am dan masalah tempatan.

Langkah 1 - Penanggal Solek.

Gunakan minyak hidrofilik / micellar water / makeup remover untuk menanggalkan solekan dan pencemaran. Pilih formula bebas alkohol untuk mengelakkan kerengsaan kulit.

Peringkat 2 - pembersihan.

Rasa dan kelembutan adalah penting di sini. Pilih produk yang mengatakan "kulit sensitif".

Klasifikasi warna tahap 3.

Langkah ini melengkapkan pembersihan, memperkayakan kulit dengan ekstrak herba dan menyediakannya untuk penjagaan asas.

Langkah 4 - Basahkan seluruh muka anda (kecuali kawasan mata).

Ini menjadikan kulit anda lembut dan anjal, mengisinya dengan kelembapan dan mengaktifkan proses metabolik. Anda boleh menggunakan krim yang lebih ringan pada waktu siang dan rawatan penjanaan semula pada waktu malam yang meningkatkan pengoksidaan kulit.

Langkah 5- Basahkan kawasan mata.

Krim secara khusus mengurangkan kedalaman kedutan di kawasan ini dan menghalang pembentukan lingkaran hitam dan beg di bawah mata.

Langkah 6 - Menggunakan Serum Antioksidan dengan Vitamin C.

Vitamin C adalah gudang manfaat kulit. Membantu mengurangkan pigmentasi, mengurangkan kehilangan lembapan transdermal, mencegah penebalan stratum korneum dan mencerahkan warna kulit secara sekata. Kandungannya biasanya jauh lebih tinggi daripada krim, jadi kesannya adalah jangka pendek.

Penjagaan kulit untuk pencegahan kedutan

Juga, gunakan topeng pelembap dan gosok 1-2 kali seminggu.

Adalah penting untuk mengekalkan disiplin dan pemahaman tentang penjagaan di rumah. Jika anda tidak mengikuti langkah mudah ini, kulit anda akan cepat menjadi tegang, dehidrasi dan berkedut.

Pasaran kosmetik dibanjiri dengan pelbagai jenama dan produk anti-penuaan. Walau bagaimanapun, apabila memilih produk penjagaan, adalah penting untuk memberi perhatian kepada komponen komposisi berikut:

  1. vitamin A, C, E, B3 (niacinamide);
  2. minyak dan ekstrak asal semula jadi;

Ciri-ciri penjagaan anti-penuaan selepas 40 tahun

Selepas 45 tahun, wanita sedang menunggu tahap hormon yang baru dan terakhir - menopaus. Pada masa ini, estrogen dihasilkan dalam jumlah yang kecil, yang bermaksud penurunan dalam pengeluaran asid hyaluronik, kolagen dan elastin, penurunan dalam fungsi perlindungan kulit, kelembapan dalam pertumbuhan semula sel-sel epidermis dan kekeringan, sensitiviti dan dehidrasi kulit. kulit. . Leher dan bahu adalah yang paling terdedah. Mereka mempunyai kelenjar minyak paling sedikit, yang bermaksud mereka adalah yang pertama menua.

Dari umur 35 tahun anda sudah boleh membeli produk anti-penuaan. Bahan-bahan yang terkandung di dalamnya direka untuk meneutralkan kerosakan dan mengekalkan keseimbangan air dan lemak. Cari produk malam istimewa dengan kesan penyejukan untuk menghilangkan gelombang haba dari kulit. Mereka mengurangkan bengkak dan mengurangkan rasa kehangatan.

Wajah wanita berusia 40 tahun mula membentuk kedutan, bentuk bujur menjadi kurang jelas, pigmentasi muncul, dan sudut mulut secara beransur-ansur jatuh. Untuk melambatkan proses penuaan, ia patut dimulakan dengan menyediakan kulit untuk rawatan kosmetik. Beri perhatian kepada kulit kimia perantaraan. Asid trichloroacetic membantu membersihkan keratin dan membuang sebarang perubahan permukaan yang berkaitan dengan usia.

Di samping itu, anda boleh terus menggunakan mesoterapi atau biorejuvenasi untuk bekerja pada muka, leher dan bahu. Rawatan ini memberikan elemen pelembap yang paling penting untuk lapisan kulit - asid hyaluronik, mengaktifkan pembaharuan sel, memperbaiki tona kulit, menghaluskan kedutan dan mengurangkan kelonggaran kulit.

Dengan kaedah di rumah, anda boleh mengambil bahagian dalam urutan atas kapal, membentuk badan (satu siri senaman yang direka untuk menguatkan otot muka dan leher), dan topeng muka buatan sendiri yang diperbuat daripada bahan semula jadi.

Ciri-ciri penjagaan anti-penuaan selepas 50 tahun

Selepas 50 tahun, rakan mahupun rakan sekerja tidak boleh menyembunyikan perubahan berkaitan usia. Tona kulit semakin hilang, volum muka berkurangan, kedutan dan garis halus semakin ketara.

Bagaimanakah anda kelihatan segar, muda dan semula jadi pada masa yang sama?

  1. Jangan lupa untuk membersihkan kulit anda. Ini membantu membuang sel kulit mati dan mencegah hiperkeratosis.
  2. Gunakan pengaktif fibroblast. Ini adalah retinoid, sel stem tumbuhan, peptida.
  3. Peremajaan kulit dengan laser dan pengangkatan benang menghalang pembentukan gentian kolagen dan elastin baru yang rosak.

Untuk kulit kelihatan menarik pada usia apa pun, adalah penting untuk mempertimbangkan kedua-dua faktor luaran dan dalaman, berhati-hati memilih produk penjagaan dan cari pakar kecantikan "anda".

Menjaga kulit penuaan

Kulit adalah organ terbesar, jadi umurnya berubah terutamanya. Lama kelamaan, sumber dalaman mereka telah habis dan keperluan mereka berubah. Walau bagaimanapun, ini tidak bermakna anda tidak boleh kelihatan muda dan semula jadi pada usia apa pun. Ia mungkin dan perlu. Kami menunjukkan kepada anda bagaimana untuk mencapai matlamat ini. Pelan komprehensif yang paling berkesan untuk melawan penuaan, mencegah perubahan berkaitan usia dan memanjangkan hayat. Regimen mengangkat tangan anti-penuaan yang membantu memulihkan struktur dalaman kulit dan menggalakkan proses penjanaan semula semula jadi. Pemegang berulir Tiada pembedahan membuang lipatan perut Ciptaan perubatan terkini membolehkan badan dibina semula tanpa pembedahan. Anda mungkin tahu pepatah Coco Chanel: "Seorang wanita berusia 20 tahun mempunyai wajah yang diberikan oleh alam semula jadi kepadanya, seorang wanita berusia 30 tahun - dia membuat dirinya sendiri, seorang wanita berusia 40 tahun - dia berhak mendapatnya. ""

Malangnya, trendsetter tidak hidup cukup lama untuk melihat wanita di seluruh dunia berumur dengan anggun sehingga 50-an, 60-an dan 70-an. Banyak faktor mempengaruhi keadaan kulit: dalaman (metabolisme lambat, genetik, pelbagai penyakit) dan luaran (sinar UV, radikal bebas, tabiat buruk, kurang tidur dan rehat). Lindungi kulit anda daripada sinaran UV setiap hari. Bukan sahaja pada musim panas, tetapi pada bila-bila masa sepanjang tahun. Telah terbukti secara saintifik bahawa cahaya matahari adalah punca utama penuaan pramatang. Mereka merosakkan permukaan kulit, menjadikannya kasar, kehilangan keanjalan, menyebabkan kedutan, bintang muda dan hiperpigmentasi. Oleh itu, penggunaan pelindung matahari pada kulit harus menjadi tabiat harian. Buang tabiat buruk. Terutamanya merokok. Asap tembakau bukan sahaja kaya dengan mutagen dan karsinogen, tetapi juga merosakkan kolagen dan elastin dan menyebabkan kedutan.

Kedutan usia di muka

Perhatikan tabiat minum anda. Air adalah cara utama penghidratan, detoksifikasi dan mengekalkan keanjalan kulit. Dapatkan pemeriksaan tahunan. Kedutan dan bintik-bintik penuaan disebabkan terutamanya oleh masalah endokrin, penghadaman dan hormon. Jangan timbulkan jerawat. Orang dewasa juga boleh mengembangkan jerawat untuk pelbagai sebab. Tindakan mekanikal jerawat boleh menyebabkan trauma kulit, diikuti oleh parut dan bintik-bintik penuaan. Bergerak sebanyak mungkin. Latihan fizikal meningkatkan penampilan keseluruhan. Untuk mengekalkan kulit yang muda, ia melakukan banyak fungsi penting: ia mempercepatkan metabolisme, meningkatkan peredaran mikro darah, mengisi sel dengan oksigen dan membuang toksin melalui peluh.

Walau bagaimanapun, apabila memilih produk penjagaan, adalah penting untuk memberi perhatian kepada bahan-bahan berikut:

  • asid hyaluronik
  • Air panas
  • Vitamin A, C, E, B3 (nikotinamide)
  • Saluran Tengah - Minyak Asli dan Ekstrak;
  • peptida;
  • kolagen;
  • koenzim Q10;
  • asid buah;
  • lendir siput.

Ciri-ciri penjagaan anti-penuaan selepas 40 tahun

Selepas 45 tahun, wanita menghadapi fasa terakhir hormon baru - menopaus. Pada masa ini, estrogen dihasilkan dalam jumlah yang kecil, yang bermaksud penurunan dalam pengeluaran asid hyaluronik, kolagen dan elastin, penurunan dalam fungsi perlindungan kulit, kelembapan dalam pertumbuhan semula sel-sel epidermis dan kekeringan, sensitiviti dan dehidrasi kulit. kulit. Leher dan bahu adalah yang paling terdedah. Mereka mempunyai kelenjar minyak paling sedikit, yang bermaksud mereka adalah yang pertama menua.

Dari umur 35 tahun anda sudah boleh membeli produk anti-penuaan. Bahan-bahan yang terkandung di dalamnya direka untuk meneutralkan kerosakan dan mengekalkan keseimbangan air dan lemak. Cari produk malam istimewa dengan kesan penyejukan untuk menghilangkan gelombang haba dari kulit. Mereka mengurangkan bengkak dan mengurangkan rasa kehangatan.

Wajah wanita berusia 40 tahun menjadi berkerut, bujur menjadi kurang ketara, pigmentasi muncul, sudut mulut beransur-ansur terkulai. Untuk melambatkan proses penuaan, ia patut dimulakan dengan menyediakan kulit untuk rawatan kosmetik. Beri perhatian kepada kulit kimia perantaraan. Asid trichloroacetic membantu membersihkan dan membuang semua perubahan permukaan yang berkaitan dengan usia. Di samping itu, anda boleh terus menggunakan mesoterapi atau biorejuvenasi untuk bekerja pada muka, leher dan bahu. Rawatan ini memberikan elemen pelembap yang paling penting untuk lapisan kulit - asid hyaluronik, mengaktifkan pembaharuan sel, memperbaiki tona kulit, menghaluskan kedutan dan mengurangkan kelonggaran kulit. Dengan kaedah di rumah, anda boleh mengambil bahagian dalam urutan atas kapal, membentuk badan (satu siri senaman yang direka untuk menguatkan otot muka dan leher), dan topeng muka buatan sendiri yang diperbuat daripada bahan semula jadi. Ciri-ciri penjagaan anti-penuaan selepas 50 tahun. Selepas 50 tahun, sama ada rakan atau rakan sekerja, perubahan berkaitan usia tidak boleh disembunyikan.

Tona kulit semakin hilang, volum muka berkurangan, kedutan dan garis halus semakin ketara. Bagaimanakah anda kelihatan segar, muda dan semula jadi pada masa yang sama?

  1. Jangan lupa untuk membersihkan kulit anda. Ini membantu membuang sel kulit mati dan mencegah hiperkeratosis.
  2. Gunakan pengaktif fibroblast. Ini adalah retinoid, sel stem tumbuhan, peptida.
  3. Peremajaan kulit dengan laser dan pengangkatan benang menghalang pembentukan gentian kolagen dan elastin baru yang rosak. Untuk kulit kelihatan menarik pada usia apa-apa, adalah penting untuk memberi perhatian kepada faktor dalaman dan luaran, berhati-hati memilih produk penjagaan dan cari pakar kecantikan "anda".
Urutan muka membantu mengelakkan kedutan

Menjaga kulit matang: biarkan masa berlalu dan awet muda

Sudah tentu, tidak selalu mungkin untuk kekal muda, tetapi mungkin untuk melambatkan penuaan kulit dengan ketara. Pada masa yang sama, anda tidak perlu menunggu kedutan pertama untuk mengatasi penuaan kulit: pencegahan adalah lebih berkesan. Kami menawarkan penjagaan menyeluruh untuk kulit matang serta nasihat daripada pakar profesional.

Kenapa kulit semakin tua?

Perubahan yang berkaitan dengan usia menjejaskan seluruh badan, termasuk kulit. Faktor-faktor ini mempengaruhi proses penuaan.

dalam dan luar. Yang pertama termasuk genetik, bangsa dan kewarganegaraan, latar belakang hormon - perkara yang tidak boleh diubah oleh seseorang sejak lahir. Kumpulan kedua faktor termasuk tekanan, persekitaran, pendedahan kepada sinaran ultraungu, gaya hidup, diet, aktiviti fizikal dan penyakit. Kita boleh mengawal faktor-faktor ini untuk menyediakan penjagaan yang berkualiti untuk kulit matang.

Selama bertahun-tahun, proses yang bertanggungjawab terhadap keadaan epidermis telah menjadi perlahan. Ini menjejaskan kelajuan pembaharuan sel, pemakanan dan peredaran darah dalam kulit. Akibatnya, kulit menjadi lebih nipis, menjadi kering, kendur, kedutan muncul.

Faktor luaran memburukkan lagi keadaan. Begitu juga apabila terdedah kepada cahaya matahariPerubahan dalam struktur epidermis, ia menjadi lebih nipis dan kering. Merokok melambatkan pertumbuhan semula kulit, mengganggu peredaran darah dan pemakanan sel. Pencemaran udara menyebabkan bintik-bintik pigmen dan kedutan.

Tetapi masalah ini boleh diselesaikan: perlindungan terhadap penuaan. Jadi macam mana nak jaga kulit matang?

Asas penjagaan kulit penuaan

Perlindungan UV

Malah terdapat istilah khas untuk perubahan dalam epidermis di bawah pengaruh cahaya matahari - fotonisasi. Dan apabila kulit semakin tua, semakin sukar untuk menahan kesan sinaran UV. Oleh itu mesti ada dalam senjata andaPelindung matahari adalah satu kemestian, Ia boleh digunakan sepanjang tahun, tetapi tahap perlindungan berbeza-beza. Di samping itu, anda perlu melindungi kulit daripada kesan berbahaya radikal bebas.

pelembap

Kelembapan yang tidak mencukupi adalah faktor utama dalam mengurangkan warna kulit dan mengurangkan kedutan. Atas sebab iniPenyiraman berat- Asas penjagaan anti-penuaan.

Menyokong sintesis kolagen

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, apabila usia semakin meningkat, semakin kurang kolagen semulajadi dihasilkan, yang penting untuk keanjalan kulit. Oleh itu tambahanMotivasiluaransebabmencergaskanpenghasilan kolagen.

Satu krim tidak mencukupi

Jika pelembap cukup untuk mengekalkan kulit cantik dan segar semasa muda, menjaga kulit matang juga harus termasuk:pemakanan yang mendalam, Dengan topeng muka dan pati. Sebaik-baiknya, anda juga harus melibatkan prosedur salun profesional.

keteraturan

Apabila kulit muda menghilangkan beberapa ketidaksempurnaan, sepertiB. dandanan yang tidak betul atau solekan malam, menjaga kulit yang semakin tua adalah tidak boleh diterima.Kulit dewasa memerlukan penjagaan yang kerapBagi muka, leher dan bahu: ini adalah satu-satunya cara untuk melambatkan proses penuaan.

Penjagaan rumah antipenuaan

Beritahu kami tentang fasa penjagaan penuaan, produk mana yang sesuai untuk kulit matang dan cara menggunakannya.

Untuk membersihkan kulit matang, perlu menggunakan produk lembut dan lembut yang berkesan menanggalkan sisa solekan, minyak dan kotoran tanpa merosakkan atau mengeringkan epidermis.KeluarkenaKecualikanKosmetik yang mengandungi sabun, alkohol dan zarah yang boleh menggaru kulit. Bahan-bahan antioksidan, peptida dan pelembap dalam pembersih muka adalah popular.

Adalah disyorkan untuk menggantikannya dengan gel pembersih khasBuih sesuai untuk penuaan atau kulit kering: Bersihkan dengan teliti. Jika anda mengalami ruam kulit, keradangan atau jerawat, anda harus memilih kosmetik anti-radang.

Pembersihan harian pagi dan petangBerpisah. Jadi jika anda bangun dengan buih atau tonik yang mencukupi, ia akan menghilangkan sisa krim malam dan lemak. Gosok dalam-dalam pada waktu malam kerana anda perlu menanggalkan solekan dan pencemaran. Gunakan air micellar, krim atau minyak untuk menanggalkan solekan.

Penting: Selain kulit muka, leher dan bahu mesti dibersihkan.

nada

Tonik menormalkan keseimbangan air dan asid kulit dan menyediakannya untuk menggunakan krim. Apabila memilih produk ini, jenis dan keadaan kulit juga diambil kira.Sapukan selepas mencuci, Tanggalkan kotoran degil dengan penanggal mekap atau buih. Apabila memilih tonik, teliti kaji komposisinya: ia tidak boleh mengandungi alkohol, pewarna dan wangian. Walau bagaimanapun, bahan anti-radang dan antibakteria sangat membantu.

Melembapkan

Menjaga kulit penuaan melibatkan penggunaan krim pelembap yang wajib. Bahan utama yang melembapkan epidermis ialah asid hyaluronik. Yang paling berkesan ialah suntikan, yang mengangkut bahan ke dalam lapisan kulit yang lebih dalam untuk memberikannya kelembapan dan merangsang pembaharuan sel. Mengembalikan kelembutan dan keanjalan kulit.

Satu lagi pelembap penting ialah urea. Mengisi dermis dengan kelembapan sambil mengaktifkan penjanaan semula sel. Untuk melembapkan kulit dan memperbaiki warnanya, anda harus menggunakan krim dengan kandungan rendah bahan ini. Kosmetik ini sangat sesuai untuk kulit kering, dehidrasi, kasar dan kasar. Produk yang tinggi dalam urea digunakan untuk melembutkan deposit pada kaki.

Bahan utama yang sama dalam mengekalkan penghidratan kulit yang normal ialah gliserin. Ia ditemui dalam banyak kosmetik anti-penuaan yang murah. Dari segi pengekalan kelembapan, ia agak lebih rendah daripada asid hyaluronik, tetapi molekulnya menembusi epidermis dengan lebih mudah. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk memeriksa kepekatan gliserin dalam krim: kepekatan gliserin yang tinggi mempunyai kesan sebaliknya - ia menghilangkan kelembapan dari kulit.

khasiat

Kulit boleh menerima bukan sahaja nutrien yang diperlukan melalui darah, tetapi juga bahan-bahan yang diperlukan dari krim - kelembapan, vitamin, mineral, lipid. Mereka mengimbangi kekurangan nutrien dalam dermis, memperbaiki strukturnya dan menguatkan penghalang lipid.

Epidermis terutamanya memerlukan lemak dan bahan larut lemak untuk pemakanan. Selama bertahun-tahun, lapisan lemak pada kulit telah menipis dan tidak dapat melindunginya daripada kesan negatif faktor luaran. Akibatnya, ramai wanita matang mendapati kulit mereka terlalu kering, walaupun mereka mengalami rembesan minyak yang berlebihan semasa mereka muda.

Di samping itu, epidermis yang semakin tua memerlukan lipid. Pengambilan nutrien secara tetap membantu memulihkan lapisan lipid.

Sila ambil perhatian bahawa kulit menyerap nutrien dengan paling cekap semasa tidur, jadi produk ini harus digunakan pada waktu malam.

Mula-mula anda perlu melindungi epidermis daripada sinaran UV: ini akan menghalang penampilan bintik-bintik penuaan, kendur, kedutan dan dehidrasi.

Bukan sahaja anda perlu pergi ke pantai, tetapi setiap kali anda keluar pada waktu siang, anda memerlukannya sepanjang tahun. Krim pelindung hendaklah digunakan dalam lapisan tebal setengah jam sebelum matahari terbenam. Adalah berbaloi untuk memilih produk dengan kombinasi jenis kulit yang cerah: lebih cerah warna, lebih tinggi faktor perlindungan. Jika anda menggunakan pelindung matahari dalam kombinasi dengan krim muka, sapukan produk penjagaan kulit anda terlebih dahulu dan tunggu pelindung matahari menyerap.

Seperti yang telah disebutkan, sebagai tambahan kepada sinaran ultraviolet, radikal bebas juga berbahaya untuk kulit: ia merosakkan sel kulit dan memusnahkan kolagen. Bantu mencegahAntioksidan:Vitamin A, C, E, P, asid α-linoleik, tanin, koenzim Q10 dsb.

layanan istimewa

Salah satu hala tuju aktiviti anti-penuaan adalah prosedur khas yang boleh dilakukan di rumah dan di salon kecantikan. Ini adalah topeng muka buatan sendiri, lulur dan rawatan anti-penuaan salun. Mari kita bincangkan dua yang pertama dengan lebih terperinci.

mengelupas.Kulit yang menua memerlukan sel kulit mati dibuang lebih kerap daripada kulit yang lebih muda. Oleh itu, pengelupasan lembut perlu dilakukan 2-3 kali seminggu. Pilih produk khusus yang sesuai untuk kulit matang: zarah lembut, tidak kasar dan bahan yang boleh merengsakan.

Topeng.Mereka mengandungi bahan yang sama seperti krim, tetapi dalam kepekatan yang lebih tinggi, jadi mereka digunakan untuk penjagaan penuaan intensif. Krim, gel, sachet atau kain lap yang direndam dalam nutrien boleh didapati. Jika anda perlu memperbaiki keadaan kulit sebelum perkara penting, topeng boleh digunakan secara kekal atau sebagai produk penjagaan cepat. Pilih daripada topeng yang berkhasiat, melembapkan, menyegarkan, menegang dan mencerahkan untuk kulit matang. Yang terakhir hanya semasa tempoh matahari tidak aktif.

Penjagaan anti-penuaan sentiasa memberikan banyak masalah. Saya harap kami telah mengenal pasti yang paling penting dan popular.